Monday 10 September 2012

Mediteraanse Aubergine Salade



Nadat ik afgelopen week ben teruggekomen van vakantie heb ik aardig wat mensen over de vloer gehad die zijn komen lunchen, dineren etc. Ik wilde dus eten maken waarbij ik niet iedere dag hele nieuwe dingen hoefde te koken dus besloot ik heerlijk hummus te maken met verschillende soorten broden en dit heb ik steeds verder uitgebreid met o.a. falafel, home made knoflook saus en ook een nieuwe aubergine salade. Heerlijk te eten met brood, als mezze, of dus bij de falafel of vega kebab. Wat heb je nodig?

* 2 tot 3 personen
* 20 minuten

- 1 aubergine
- tomaten
- 1 teentje knoflook fijngesneden
- 2 handjesvol peterselie fijngesneden
- 0,5 el komijnpoeder
- 1 el koriander (ketoembar)
- 0,5 el paprikapoeder
- 0,5 el chilipoeder
- 4 el sap van een verse citroen
- zonnebloemolie

Verhit ongeveer 6 eetlepels zonnebloemolie in een koekenpan. Snijd de aubergine in de lengte door de helft en snijd hier weer dunnen plakjes van. Bak deze 5 minuten op middelmatig vuur in de koekenpan. Snijd ondertussen de tomaten in blokjes en voeg deze na de 5 minuten toe. Bak alles nog 5 minuten extra. Voeg de kruiden: knoflook, komijn, koriander, paprikapoeder, chilipoeder en peterselie toe en bak alles nog op laag tot midden-hoog vuur voor 10 minuten. Blijf ondertussen continu omscheppen. Je kunt de salade zowel warm als koud serveren en verdeel het citroensap voor het serveren door de auberine salade. Heerlijk met pitabroodjes, falfel, hummus, als bijgerecht of gewoonweg om in te dippen. Eet smakelijk!

No comments:

Post a Comment