Wednesday 19 September 2012

Desem tosti met geitenkaas en kastanjechampignons



Ook dit gerecht was een inspiratie van het Costa del Soul festival. Terwijl ik dacht laat ik lekker ongezond een patatje halen, bleken er gelukkig heerlijke eettentjes te zijn met vega gyros, desem tosti's, raw food bar's etc. Het was een heus eetfestijn:-) Doordat ik zo goed als bijna geen brood meer eet, eet ik zo nu en dan nog wel eens desem brood, gezond en lekker welteverstaan. Dus besloot ik afgelopen week een desem tosti met kastanje champignons te maken. Ontzettend lekker en weer eens wat anders dan de gewoonweg kaas tosti's :-) Wat heb je nodig?

* Voor 2 broodjes
* 10 minuten

- 2 plakjes desembrood naar keuze: speltdesem, meergranendesem, etc.
- zachte geitenkaas (ongeveer 1,5 blokje van het merk Bettine - vega gestremd) 
- 3 kastanjechampignons
- gedroogde thijm

Verwarm het tosti apparaat alvast. Smeer het desem brood in met de zachte geitenkaas en snijd de champignons in partjes. Leg deze over de geitenkaas en verstrooi royaal wat gedroogde thijm hierover. Leg het andere plakje desem erop en druk goed aan zodat er niets uitvalt. Leg de tosti in het tosti apparaat, ongeveer 5 minuten en eet smakelijk!

No comments:

Post a Comment