Thursday 16 August 2012

Crackers met verse geitenkaas en een zoete pesto dressing



Vandaag was ik de ochtend in Haarlem en na mijn yoga vanochtend vroeg had ik eigenlijk alleen wat aloë-vera sap gedronken, dus toen ik vanmiddag thuis kwam had ik best wel wat trek. Gisteravond heb ik een heerlijke simpele pasta gemaakt (zie pasta met pesto en een vleugje honing). De saus die ik hiervoor heb gebruikt was over en daar heb ik zojuist een dressing van gemaakt voor bij de geitenkaas. Wat heb je nodig?

* 4 personen
* 15 minuten

- 1 stuk verse geitenkaas (te halen bij de natuurwinkel)
- 1 half potje pesto
- 5 el soja room
- 1,5 el boekweithoning (te koop bij de natuurwinkel, je kunt uiteraard ook andere honing gebruiken)
- crackers naar keuze, ik heb amaranth crackers gebruikt

Doe ongeveer 10 eetlepels water in een dieper koekenpan en die hier de pesto bij. Verwarm dit op vuur en als alles na zo'n 5 minuten is opgewarmd doe je de sojaroom erbij. Verwarm dit samen nog 5 minuten. Laat vervolgens de saus wat afkoelen. Verdeel de geitenkaas over de crackers ondertussen. Als de saus met 2 minuten is afgekoeld ongeveer dan kun je de honing er toevoegen. Het is belangrijk dat de honing niet direct toe wordt gevoegd omdat honing boven de 40 graden giftige stoffen laat vrij komen. Roer de honing er goed doorheen en verdeel met een theelepeltje de honing over de crackers. Eet smakelijk!

No comments:

Post a Comment