Thursday 13 October 2011

Passies: mooie verhalen om in weg te dromen


"Anyone who says they have only one life to live must not know how to read a book" - author unknown

Passies! Een mens kan er niet genoeg hebben. Een van mijn grotere passies zij ook zeker het lezen van leuke boeken. Romans, chicklits, literatuur en alle boeken die over het leven en alles daarom heen gaat. Het is altijd leuk om te zien dat er fases zijn. De ene keer lees ik heel veel boeken achter elkaar en kort daarna is er weer even radio stilte. De andere keer is het enkel romans of chicklits, gewoon even lekker wegdromen en verstand op nul. Maar het komt vaak genoeg voor dat ik zin heb in een groei, in persoonlijke ontwikkeling of ontwikkeling op welk vlak dan ook en dan lees ik maar al te graag boeken over dat gebied. 

Lezen behoorde vroeger zelfs tot mijn favoriete hobby en als kind heb ik ook wel eens een boek meer dan 10 keer gelezen. Zo was ik verslaafd en gek op het boek van Peter Jan Rens: Rauzer. Een geweldig boek wat op zo'n manier was geschreven dat je je wel helemaal liet gaan in het verhaal van Jan-Willem oftewel Rauzer. Naarmate ik ouder ben geworden is er niet veel veranderd. Boeken lees ik weliswaar geen 10 keer meer, maar het komt vaak genoeg voor dat ik boeken ook meerdere keren lees zoals bijvoorbeeld de boeken van Joanne Harris. 

Zo ben ik ontzettend verliefd geworden op haar boeken van "Chocolat" en het vervolg ervan de "Rode schoenen". Wellicht dat je de film er van kent, Chocolat met Johnny Depp en Juliette Binoche, een mooie verhaal een leuke film, maar netzoals de meeste verfilmde boeken: Het boek is echt zo veel beter. In het boek van Chocolat neemt Joanne Harris je helemaal mee in het leven van Vianne Rocher en haar dochter Anouk. Chocolat is niet alleen een heel leuk en goed verhaal, maar ook een heerlijk verhaal om bij weg te dromen. Hetzelfde geldt voor het vervolg ervan. Het zijn prachtige verhalen, je waant je even in het Franse leven van vroeger maar tegelijkertijd genoeg spanning om je te blijven triggeren.

Voor degene die op zoek zijn naar een heerlijk boek op vakantie, of voor de heerlijke wintermaanden, of gewoonweg voor op de bank, in de trein of waar dan ook zijn deze 2 titels echte aanraders.

 


















Warme groet, 

Asha

No comments:

Post a Comment